Schade

 Elke watersporter weet dat er niet zo snel iets op het water zal gebeuren, maar er zullen altijd omstandigheden zijn die we niet kunnen voorkomen. In het beschreven geval trof het de trotse kapitein van M.Y. Bora. Na een fikse restauratie / refit kon hij trots paraderen over de Noordhollandse wateren en ook bij het naderende Sail-evenement van de partij zijn.

Een andere, van achter komende, schipper lette echter niet op en raakte de achterkant van de M.Y. Bora. Na telefonisch contact met de kapitein van de M.Y. Bora ben ik gaan inventariseren wat de schade inhield en kon hem ter plekke gerust stellen. De schade goed te verhelpen omdat er makkelijk bij te komen was en zodanig te verhelpen dat de boot goed beschermd de winter door kon. 

Hieronder ziet u een klein verslag van mijn werkzaamheden.   

   

 Schade zoals het werd aangetroffen. Goed schoonmaken, aangrenzende delen afplakken en schade grof in vorm schuren.

Glad plamuren met 2komponent filler, strak schuren, naplamuren met 2komponent filler, fijn naschuren en schoonmaken.

   
   

Roestwerende grondlaag aanbrengen in 3 vloeiende lagen.

Licht aanschuren en schoonmaken, 2x in de hoogglans kleurlak.

 

 Uitpakken en eindresultaat!

 
 De werkzaamheden zoals hierboven geven slechts een kleine gedeelte weer van alle mogelijke oplossingen die bij diverse schadegevallen voor kunnen komen.

Een schadegeval, al dan niet door eigen toedoen, komt altijd slecht uit en dan is het een groot voordeel als dit ter plekke en dus met zo min mogelijk extra kosten verholpen kan worden. Het is uiteraard altijd een voordeel als een boot het water niet uit hoeft want na een halve dag werk kan men dan zijn weg over de Nederlandse wateren vervolgen. Ook de materiaalkosten blijven binnen de perken op deze manier en bovendien is met zo een reparatie de boot ook voor de winter voldoende beschermd.  

DUS: .....Schade ??  Schaam u niet en neem contact op !

 Alle nodige informatie;

                            IvdM 2005